Expressionismes figuratius II

Aquesta és la segona exposició que la Galeria Marc Domènech dedica a la sèrie Expressionismes Figuratius. La proposta reuneix obres d’artistes que, tot i partir de la representació de la realitat, utilitzen el llenguatge pictòric per expressar emocions, inquietuds i vivències interiors. Les figures que hi apareixen s’allunyen de qualsevol voluntat estrictament descriptiva o naturalista i es transformen en vehicles d’una intensa càrrega emocional. A través de traços enèrgics, formes alterades i una gran llibertat formal, aquestes obres exploren aspectes profunds de l’existència humana, revelant sentiments de vulnerabilitat, desassossec, aïllament i recerca personal. El resultat és un conjunt que convida a una lectura introspectiva i posa l’accent en la dimensió psicològica i emocional de la figura humana.
Aquesta tendència artística és extraordinàriament transversal, abasta pràcticament tota la segona meitat del segle XX i comparteix en alguns casos vincles estrets amb el surrealisme, l’informalisme, el grup COBRA i fins i tot amb la transavantguarda italiana. Per tal de reproduir aquesta variada amalgama s’han seleccionat obres dels següents artistes: Eduard Arranz-Bravo, Miquel Barceló, Rafael Bartolozzi, Armand Cardona Torrandell, Luis Claramunt, Esther Boix, Antoni Clavé, Germán Cueto, Jean Dubuffet, Apel·les Fenosa, Baltasar Lobo, Henri Michaux, Santi Moix, Zoran Music…